Hello Guest

Sign In / Register

Welcome,{$name}!

/ Wyloguj
polski
EnglishDeutschItaliaFrançais한국의русскийSvenskaNederlandespañolPortuguêspolskiSuomiGaeilgeSlovenskáSlovenijaČeštinaMelayuMagyarországHrvatskaDanskromânescIndonesiaΕλλάδαБългарски езикGalegolietuviųMaoriRepublika e ShqipërisëالعربيةአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьLëtzebuergeschAyitiAfrikaansBosnaíslenskaCambodiaမြန်မာМонголулсМакедонскиmalaɡasʲພາສາລາວKurdîსაქართველოIsiXhosaفارسیisiZuluPilipinoසිංහලTürk diliTiếng ViệtहिंदीТоҷикӣاردوภาษาไทยO'zbekKongeriketবাংলা ভাষারChicheŵaSamoaSesothoCрпскиKiswahiliУкраїнаनेपालीעִבְרִיתپښتوКыргыз тилиҚазақшаCatalàCorsaLatviešuHausaગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaमराठी
Dom > Aktualności > Za „zmieniającą się twarzą” działania AAC: trudno się przebić

Za „zmieniającą się twarzą” działania AAC: trudno się przebić

Półroczne sprawozdanie spółek giełdowych w łańcuchu przemysłowym weszło w okres intensywnego ujawniania informacji. Po docenieniu optymistycznych wyników branży, AAC Technologies ogłosiło wyniki półroczne, a wyniki znacznie spadły, co jest równoznaczne z „gwałtownym grzmotem”.

23 sierpnia AAC ogłosiło wstępne wyniki za 2019 r. W pierwszej połowie roku całkowite przychody AAC wyniosły 7,57 miliarda juanów, co oznacza spadek o 10% rok do roku; zysk przypadający akcjonariuszom wyniósł około 770 milionów juanów, co stanowi 56,71% r / r. Z przyczyn zarówno spadku przychodów, jak i zysku netto, wyjaśnieniem AAC jest: spadek zysku brutto i wzrost kosztów badań i rozwoju.

Po ujawnieniu raportu śródokresowego z 2019 r. AAC Technologies również pilnie ogłosiło spotkanie. AAC Technologies ogłosiło, że od 24 sierpnia 2019 r. Pan Kaitai zostanie powołany na stanowisko dyrektora ds. Innowacji w firmie. Kiedyś jako wysoka rentowność w łańcuchu dostaw Apple i 90% udział w rynku w dziedzinie akustycznej, AAC Technologies brakuje teraz innowacji i zysku brutto, który już nie jest taki sam.

Po tym, jak został okradziony przez Lixun, tradycyjny biznes zaczął podupadać

AAC Technologies, największy dostawca urządzeń akustycznych firmy Apple, pod koniec 2017 r. Przekroczył 180 HK USD za akcję wraz ze wzrostem wód Apple. Jednak od początku listopada 2017 r. Jego cena akcji spadła aż do chwili obecnej. 36 HK $ za akcję, poziom ten jest na najniższym poziomie po krótkiej sprzedaży w pierwszej połowie 2017 roku.

W miarę zmniejszania się nowych zamówień na iPhone'a, jego główna działalność akustyczna wciąż spada. Dane pokazują, że w 2018 r. Przychody z działalności akustycznej i marża zysku brutto spadły o 9,4% i 3,6 punktu procentowego rok do roku, odpowiednio do 8,67 mld juanów i 37,2%; w pierwszym kwartale 2019 r. przychody i marża zysku brutto spadły o 22,3% i 5,2 punktów procentowych rok do roku do 18,8. 100 milionów juanów i 32,9%; w pierwszej połowie 2019 r. przychody z działalności akustycznej i marża zysku brutto spadły o 15% i 7,4 punktów procentowych rok do roku do 3,65 mld juanów i 30,1%.

Z drugiej strony precyzyjny zysk brutto konkurenta w zakresie licencjonowania jest stabilny, a jego wydajność stopniowo rośnie. W pierwszej połowie tego roku Lixun Precision zrealizował przychody operacyjne w wysokości 21,411 miliarda juanów, co stanowi wzrost o 78,29% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku; łączny zysk osiągnął 1,816 miliarda juanów, co stanowi wzrost o 104,21% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

Natomiast spadek wydajności w branży akustycznej AAC znacznie przekroczył średnią branżową.

Ponadto branża głosi, że Lixun obrabowuje AAC, w tym silniki i akustykę, a wśród dostawców akustycznych Apple jest bardziej skłonny przekierowywać zamówienia od AAC Technologies do innych dostawców. Ograniczając poleganie na technologii AAC, wydaje się, że nie jest to bezzasadne.

AAC Technologies powiedział, że wyniki akustyczne w pierwszej połowie tego roku nie były dobre. Ze względu na spadek globalnych dostaw smartfonów i klientów, innowacyjność specyfikacji i wydłużenie cyklu aktualizacji, zamówienia produktów spadły, a presja cenowa produktów wzrosła.

Należy zauważyć, że w obliczu obecnego złego środowiska i zmian na globalnym rynku smartfonów, klienci AAC są dotknięci nie tylko działalnością akustyczną, ale także działalnością w zakresie transmisji elektromagnetycznej i precyzyjnych części konstrukcyjnych.

Według raportu półrocznego, pod względem marży zysku brutto, ze względu na ogólnie słaby rynek i niektóre nowe plany projektowe, wczesny udział w rynku wzrósł, a produkcja masowa nie osiągnęła pewnej skali. W pierwszej połowie 2019 r. Marża zysku brutto AAC spadła w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. 9,2 punktów procentowych do 27,5%.

Wśród nich przychody z działalności związanej z transmisją elektromagnetyczną i precyzyjnymi częściami konstrukcyjnymi w pierwszej połowie roku spadły o 12% rok do roku do 3,03 miliarda juanów, z czego przychody z precyzyjnych części konstrukcyjnych gwałtownie wzrosły, a działalność z zakresu transmisji elektromagnetycznej produkty spadły.

AAC Technologies powiedział, że spadek marży zysku brutto był głównie spowodowany spadkiem ceny jednostkowej i wielkości wysyłki produktów transmisji elektromagnetycznej. Ponadto w branży precyzyjnych części konstrukcyjnych, chociaż AAC z powodzeniem wdrożyło bardziej zaawansowane modele Androida, z powodu niskiej marży zysku brutto w branży ogólna marża zysku brutto tego segmentu była pod presją, spadła 9,9 punktów procentowych z tego samego okresu w ubiegłym roku do 29,7%.

Przemysł uważa, że ​​dalszy spadek marży zysku brutto stał się problemem, którego AAC nie jest obecnie w stanie rozwiązać. Tradycyjny cykl koniunkturalny utrzymuje się, co dodatkowo sprawia, że ​​marża zysku brutto AAC nie tylko nie jest w stanie odzyskać, ale nadal spada, obniżając ogólne wyniki firmy. Wibracja. W tej sytuacji poszukiwanie przełomów w dziedzinie optycznej nowej działalności stało się kluczem do chwili obecnej.

Nowy spoiler, biznes optyczny „trudny do obsługi”

Według raportu półrocznego AAC, ze względu na wzrost wykorzystania mocy produkcyjnych i penetrację rynku, przychody z działalności optycznej w pierwszej połowie 2019 r. Wzrosły o 73% rok do roku do 417 mln juanów. Grupa z powodzeniem przeszła przez łańcuch dostaw soczewek z tworzyw sztucznych i stała się jednym z trzech najlepszych dostawców na świecie.

Ponadto w drugim kwartale średnie miesięczne dostawy optyczne firmy AAC wyniosły blisko 30 milionów, czyli dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ponieważ wykorzystanie mocy produkcyjnych i penetracja rynku stopniowo rosną, firma planuje podwoić średnią miesięczną liczbę przesyłek na koniec roku do 60 milionów, a rentowność będzie nadal rosła.

Można zauważyć, że działalność optyczna AAC jest już główną siłą wzrostu wydajności, a liczba wysyłek rośnie.

Jednak przeglądając wyniki działalności optycznej AAC w 2018 r., Jej przychody z działalności optycznej wzrosły do ​​550 mln juanów, co stanowi 3% całkowitych przychodów, co stanowi wzrost o 240% rok do roku. Do końca 2018 r. Miesięczna zdolność produkcyjna plastikowych soczewek osiągnęła 40 KK. Po wzroście wydajności i wydajności miesięczna zdolność produkcyjna przekracza 50 KK, a bieżąca miesięczna wysyłka przekracza 20 KK.

Jako nowy spoiler w branży optycznej, soczewka optyczna AAC stopniowo zdobyła miejsce na tym rynku dzięki swoim opłacalnym zaletom.

W raporcie półrocznym AAC Technologies powiedział, że w tym roku Grupa będzie prowadzić działalność optyczną o większym potencjale i skali, która jest określana jako jeden ze strategicznych kierunków rozwoju i główny punkt wzrostu biznesu. W pierwszej połowie roku, oprócz dalszego zwiększania mocy produkcyjnych i opracowywania soczewek plastikowych i hybrydowych modułów szklano-plastikowych o wyższych specyfikacjach, Grupa planuje budowę inteligentnego parku przemysłowego w Chinach w celu przyspieszenia rozwoju technologicznego i produkcja na skalę szkła soczewek waflowych (WLG). Produkcja. W tym samym czasie Grupa aktywnie rozwija zaawansowane moduły peryskopów, rozpoczynając projekt modułu kamery oraz budując i produkując innowacyjną fabrykę modułów soczewek w Nanning w Chinach.

Jednak na rynku soczewek optycznych jest wielu konkurentów AAC, w tym król soczewek Da Liguang, Sunny Optical; ponadto istnieją cuda, Ou Feiguang, Lansi Technology, Kang Dazhi, Kang Control itp., z których wiele również zwiększa możliwości soczewek optycznych na poziomie płytki optycznej (WLO). W przyszłości konkurencja na rynku optycznym będzie bardziej intensywna. AAC Technologies chce polegać na branży optycznej, aby w końcu była „wyjątkowa”.

Przemysł uważa, że ​​obecna opłacalność AAC w zakresie pozyskiwania zamówień nie jest rozwiązaniem długoterminowym. W przypadku ciągłego spadku marży zysku brutto terminali mobilnych marża brutto produktów najtańszych będzie nadal rosła. W przypadku AAC trudno jest wypełnić lukę na rynku wysokiej klasy w krótkim okresie czasu.