Według koreańskiej wersji Korean Central Daily News, z powodu wpływu nowej epidemii wirusa korony, dostawa części i komponentów importowanych z Chin została przerwana. Po fabryce samochodów zawieszona zostanie również fabryka ogniw słonecznych w Korei Południowej.
Hanwha Group of Letters, filia Hanwha Group, zwołała radę 11 grudnia i postanowiła tymczasowo zawiesić działalność dwóch fabryk w Jincheon i Eumseong-gun, Chungcheongbuk-do. Wśród nich fabryka Zhenchuan zawiesiła większość produkcji z 12 na 23. Ze względu na dostępność niektórych surowców planowane jest rozpoczęcie części produkcji od 17 do 20. Zakład w Yincheng został zawieszony na 6 dni od 18 do 23.
Hanhua wyjaśnił w związku z zamknięciem, że obecne środki Chin mające na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się epidemii obejmują ograniczenia w transporcie i transporcie, zamknięte miasta, zamknięte zarządzanie, wznowienie pracy w partiach i przedłużenie wakacji Spring Festival. Omówimy plany rozszerzenia kanałów zamówień na komponenty. Jeśli chińscy dostawcy wznowią produkcję, czas zakupów zostanie zminimalizowany.
Hanwha powiedział, że produkcja jest obecnie w toku w zakładach w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Malezji.
Kilka dni temu Bloomberg poinformował, że z powodu wybuchu zapalenia płuc spowodowanego przez nowego koronawirusa, Hyundai Motor Group przerwał dostawę części. Hyundai powiedział, że zawiesi produkcję pojazdów w swojej fabryce w Korei Południowej. Poinformowano, że Hyundai Motor ma siedem fabryk w Korei Południowej, Korea Południowa jest największą bazą produkcyjną Hyundai Motor.
Głównym powodem zamknięcia fabryki jest niewystarczająca ilość wiązek przewodów. Główne kanały dostaw tego komponentu znajdują się obecnie głównie w Chinach. Właściwi dostawcy wskazali, że zwiększą produkcję w fabrykach w Korei Południowej i Azji Południowo-Wschodniej w celu uzupełnienia braków z powodu niewystarczających dostaw w Chinach.