Nikkei Asian Review poinformował, że Sony po raz pierwszy zademonstrował swój autonomiczny elektryczny samochód koncepcyjny w Japonii w poniedziałek i planuje rozpocząć testy na drogach publicznych w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Europie przed końcem bieżącego roku podatkowego.
W styczniu tego roku na targach CES zaprezentowano czterodrzwiowy, całkowicie elektryczny samochód Vision-S. Samochód jest wyposażony w wiele wyświetlaczy panoramicznych, a tylne siedzenie jest wyposażone w niezależny system wyświetlania rozrywki dla pasażerów oraz własny panoramiczny dźwięk przestrzenny 360 ° firmy Sony. Kiedy samochód został po raz pierwszy ogłoszony, okazało się, że był wyposażony w 33 różne czujniki do monitorowania wnętrza i na zewnątrz samochodu, w tym czujniki CMOS o wysokiej rozdzielczości i kompatybilne z HDR do wykrywania drogi, wykrywania obiektów i rozpoznawania kolorów oraz lasery. do widzenia w dzień iw nocy. Radar i radar radiowy do wykrywania prędkości względnej i wykrywania odległości.
Sony to największy na świecie producent matryc CMOS, stosowanych głównie w aparatach smartfonów, zajmujący połowę globalnego rynku. Ale w popularnej dziedzinie czujników samochodowych pozostaje daleko w tyle za swoimi konkurentami. Według danych Techno Systems Research, pod względem wielkości sprzedaży, udział Sony w rynku 8,6% blednie w porównaniu z 45% udziałem w rynku amerykańskich producentów półprzewodników.
Firma Sony stworzyła ten samochód, aby przetestować i zebrać dane w celu udoskonalenia technologii czujników samochodowych. Austriacka firma Magna Steyr założyła Vision-S na platformie elektrycznej, która według Sony będzie współpracować z różnymi kategoriami pojazdów, w tym pojazdami sportowo-użytkowymi.
Izumi Kawanishi, starszy wiceprezes Sony odpowiedzialny za projekt Vision-S, powiedział, że rozmawia o partnerstwie z dostawcami, a niektórzy potencjalni partnerzy są w kontakcie.
Vision-S nie jest na sprzedaż, przynajmniej w obecnym planie Sony. Firma nie chce, aby producenci samochodów stali się jej konkurentami, ponieważ są potencjalnymi klientami czujników obrazu. Drugi opracowywany samochód będzie wyposażony w więcej czujników. Kawanishi powiedział: „Wiele się nauczymy z testu drogowego”.
Sony tworzy najwyższej klasy przestrzeń rozrywki w samochodzie, a prototyp Vision-S charakteryzuje się 360-stopniowym systemem audio.
Mówi się, że przemysł samochodowy przechodzi rewolucję, która miała miejsce w ciągu stu lat. Kawanishi powiedział, że samochody są przekształcane w produkty technologiczne. W przeciwieństwie do producentów części samochodowych, producent produktów elektronicznych Sony nie podlega ograniczeniom branżowym i może zapewnić najlepsze rozwiązania w zakresie autonomicznej jazdy.