Według raportów BusinessKorea, globalne chipy samochodowe cierpią na poważny niedobór, co powoduje, że producenci samochodów przerywają lub opóźniają produkcję. General Motors (GM) Korea Południowa ogłosiła niedawno, że planuje zawiesić ustalenia dotyczące godzin nadliczbowych pracowników w weekendy, aby zmniejszyć produkcję pojazdów.
Wraz z wybuchem epidemii COVID-19 zdalne biuro i nauka w domu stopniowo stały się trendami. Popyt na produkty IT, takie jak telewizory i inne urządzenia gospodarstwa domowego oraz laptopy, stale rośnie. Ostatecznie duża liczba zamówień na chipy napłynęła do odlewni i stosunkowo tanich samochodów. Produkcja wiórów została opóźniona.
Poinformowano, że koreański oddział General Motors nie otrzymał wystarczającej liczby chipów ECU i produktów chipowych do samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych.
Według doniesień, General Motors South Korea odwołała umowę o pracę w godzinach nadliczbowych pierwotnie zaplanowaną na 23 stycznia w fabryce Bupyeon.
Osoba odpowiedzialna za oddział GM w Korei Południowej powiedział: „Niektóre modele samochodów dostarczane przez GM w Stanach Zjednoczonych borykają się z niedoborem chipów. Planujemy zmniejszyć produkcję samochodów poprzez zawieszenie nadgodzin i dodatkowej pracy”.
Koreańskie media zwróciły uwagę, że po raz pierwszy południowokoreańscy producenci samochodów ograniczyli produkcję z powodu niedoborów chipów.